Husfärg...

Ända sedan vi först började fundera på hus så har vårt drömhus alltid varit rött med vita knutar och svart tak. Alltså, så traditionellt som det bara kan bli. Innan vi hittade Villa Kalmar var vi också ganska inställda på ett mer traditionellt hus t ex vad gäller planlösningen. Sen kom Kalmar in i våra liv och vände upp och ner på allt. Vi har nog tänkt om vad gäller det mesta, förutom då just färgen.

Vi har väl egentligen inte någon större anledning nu heller att börja tvivla på vårt val av kulör, men det finns ju en poäng i att välja en "modernare" kulör med tanke på de moderna detaljerna på huset. Vi har sett att många villor som Kalmar och andra liknande som är målade i ljusa färger, så som vita eller beige. Kanske vi ska ta oss en funderare till vad gäller färgen på vårt hus. Jag vet då en person som skulle bli nöjd om vi beslutar oss för en "caffe latte"-nyans, inga namn nämnda...

Kommentarer
Postat av: Mona-Lisa

Jag är rätt bra på kalligrafi när jag vill, vi kanske tillsammans kan designa en sådan bräda till Er hall, Du får bestämma texten och färg på brädan så provar jag gärna.



2008-10-27 @ 21:57:32
Postat av: Malin

Det var ju en bra idé, det är klart att vi måste försöka oss på det!

2008-10-27 @ 22:17:57
URL: http://ettniofyrasex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0