Isolering

De senaste två veckorna har vi legat lite lågt med garagebygget, det har varit mycket annat i vardagen som har krävt vår uppmärksamhet. Dessutom har vi även varit på en liten skidsemester till Åre, vilket (som vanligt) var mycket trevligt.

Men bara för att vi inte har byggt och jobbat betyder inte att garagebygget står stilla. Malins pappa har nämligen isolerat garaget och så smått börjat sätta upp plasten som sitter "ovanpå" isoleringen. Eftersom vi tänker att det är troligt att vi kommer att vilja ha mer värme på i förrådsdelen än i garaget så har vi även valt att isolera innerväggen.

Det som nu ligger högst upp på prioriteringslistan är att införskaffa och måla lockläkten, samt att få taket på plats. När det väl är gjort kommer ju garaget att se i princip färdigt ut, i alla fall från utsidan.

Lite bilder från det isolerade garaget, som redan är fullt med grejor... Tur att vi kan skylla på att det huvudsakligen är byggmaterial, vad ska vi skylla på när det längre fram kommer att vara fullt med andra grejor?







Kommentarer
Postat av: Matilda

hejsan jag och min sambo ska stycka ut en tomt i innertavle nästa vecka och vill gärna komma på husvisningar, eller iaf komma i kontakt å få råd och tips hör av er. mvh/ matilda och peter

2010-09-10 @ 22:16:27
Postat av: Göran som inte äger hus längre!

Häftigt bygge och fin dokumentation. jag blir faktiskt imponerad av att man fixar såna projekt i en familj. Det blir kanske gemensamma intressen på nåt sätt. Inget jag fick till när vi bodde i hus. Då var det mest jag som stod för hantverkandet men det blev varken bra gjort eller klart. Och alla klagade när jag skulle handla byggmaterial. Impad som sagt!

MVH /Göran

2010-09-11 @ 13:49:10
URL: http://www.biddler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0